Anna Brauns 5 bästa tips

Denna sida är äldre än 6 månader och är kanske inte längre aktuell.

Anna Brauns 5 bästa tips

Anna är lundabo och till yrket både moderator och talarcoach, tv-programledare och inredare.

Två män på en uteservering.
Härliga Clemenstorget!

1. Mat

La Cucina - Favorit pizzerian med vedugnsbakade napolitanska pizzor. Lämna plats för efterättspizzan!!! Ta med hem eller käka på deras nya uteservering.

2. Golf

Värpinge golfbana - Enkelt och tillgängligt om man bara vill spela lite golf. Dessutom kan du hälsa på fåren som går omkring på banan. Mycket exotiskt.

Hitta till Värpinge golfbana

3. Kaffe

Love Coffee på Clemenstorget - Uteservering med rottingstolar. Kunde nästan varit i Paris.

Love Coffees öppettider

4. Fika

Broder Jakobs - Det finns en mycket god anledning till varför de blev valda till Lunds bästa café i White Guide 2019. Älskar deras kardemummabullar

Broder Jacobs webbplats

5. Promenad

Rinnebäcksravinen - natur på nära håll. Lagom hundrunda.

Upptäck fler spännande naturområden kring Lund

Naturreservat vid Rinnebäcksravinen
Vackra promenader i Rinnebäcksravinen.

Uppdaterad:

Sugen på fler upplevelser?

Loc är fotograf och en kaffeälskare av rang. Han föddes i Vietnam, är uppväxt i Tennessee och bor sedan en tid i Lund.

Monika bor nära naturen i Lunds mest östra tätort, Genarp. Monika jobbar bland annt som guide och översättare.

Prova den självguidade stadsvandringen genom Lund, baserad på den sanna historien om studentmordet i Locus Peccatorum - Syndernas Hus på Tegnérsplatsen.